Celluliter och djur

Fy va kallt det är idag!!Håller på och fryser ihjäl!Tog min vinterjacka när jag lämnade Molly för det behövdes verkligen!Och Molly fick bylsa på sig tjockjacka och termobyxor och tjockare mössa och vantar!
Denna kyla visste man om att den skulle komma men inte kanske så fort...utan stegvis som den brukar göra.Aja jag tycker om det iaf....mysigt med lite frost i gräsmattan juh!
Fast jag hade blivit glad om de kunde dra upp värmen lite....20 grader inne bara!

Idag är det 1 oktober och jag är arbetslös igen....inte dirket helt arbetslös.Har ju två ställen att jobba extra på som tur är!Skönt det.Men måste skriva in mig på arbf. så jag kan få stämpla.Har ju sparat en massa dagar :)

Imorrn blire stan.Måste gå och klippa mig då.Har dock ingen aning om hur jag ska klippa mig.Skulle vara skönt att klippa av mitt långa hår men jag vet att jag bara kommer ångra mig då.Skulle va skönt med axellångt hår..
Kotte och lillesyrran tycker jag ska klippa lugg men när jag har glasögon ser det så dumt ut.
Jaja jag får fråga frisören om tips.


Så måste jag köpa ett paer lite varmare skor åt Molly.Inga vintervarma skor utan mer höstvarma....men det är ju så jäkla dyyyyrt.Kostar ju lika mkt som vuxenskor.Konstigt tycker jag!

Satt och kollade på en underklädes sida på nätet där det fanns ett par strumpbyxor så inte celluliterna skulle synas.Det är så sjukt det där med celluliter.Att man typ ska skämmas för att man har det.
Får vi tjejer inte ha några skavanker alls?!Inga rynkor,fast rumpa,fasta bröst,perfekt slimmad kropp,ingen apelsin hud....jag blir så trött på det.Men jag är faktiskt stolt över mina gropar!Har haft de ända sen jag föddes och kommer antagligen ha det resten av mitt liv!Så det så!

Usch i söndags när jag jobbade så skulle jag stänga fönstret efter vi vädrat matsalen och tittar då ut.Och vad ser jag?!Jo en överkörd duva....tårarna började stiga i ögonen på mig!!Jag är ju sån djurvän och kunde inte sluta tänka på vad den lilla duvan tänkte när bussen närmade sig för att sedan mosa den.Åååå varför måste jag se sånt?!Jag blir ju så ledsen.Kommer aldrig glömma när jag såg en överkörd ekorre heller...jag bölade hela vägen ner till stan.Många tycker nog att jag är larvig som känner så för en duva eller en ekorre...men det är sån jag är.Har alltid vart en otrolig djurvän.Älskar djur!Djur är faktiskt också liv.De ska inte särbehandlas på nåt sätt bara för att de inte är människor!Är panda fadder.Har vart det i 5 år nu tror jag.Betalar 50 kr i månaden.Pengarna kanske inte direkt går till pandorna men att veta att jag iaf bidrar med nåt får mig att må bra.Min farmor va också WWF vän.Det är väl därifrån jag fått min kärlek till djur :) Lilla farmor!Hon va verkligen världens finaste och bästaste farmor!

Nehe nu ska jag ta och hänga lite tvätt!

Lite bilder på våran prinsessa!

Världens finaste prinsessa

Gosan

Sötnöt


Kommentarer
Postat av: Camilla

Självklart ska du klippa lugg =)

2009-10-01 @ 13:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0