Prutt!!!

Ja jag har precis satt i mig en skål med gräddkola glass och jag är ju lactosintolerant så min mage är inte så glad just nu.Men jag var ju så sugen på glass så jag kunde ju inte låta bli!!Magen kommer växa och bli 7 månaders gravid stor!!!Jaja....mitt eget fel så jag ska inte klaga.

Har som vanligt plockat en massa här hemma.Fattar inte hur vi kan samla på oss så mkt jämt.Det spelar liksom ingen roll hur mkt vi plockar och slänger en masssa.En vecka senare är det lika mkt igen!
Och ju större man bor desto mer samlar man på sig.

Tänk att det redan är onsdag idag.Och snart helg igen.Bkir väl ännu en lugn helg.Tror det blir busborgen på lördag så Molly får busa av sig lite.Det var faktiskt riktigt roligt där.Man blir barn på nytt.Åkte nån rutchkana som var som en puckelpist.Slog i rumpan så hårt att jag trodde den skulle bli blå.Men fan va skoj det var!
Och att åka pulka är ju också hur skoj som helst.Man får ta en kväll då man inte har barn med sig och åka och bara vara fjantig ett tag.Det kan man ibland behöva som vuxen.
Jag kan ibland sakna att vara barn.Typ 6-8 år eller så skulle vara skoj.Men bara för en dag.Som liten har man inga bekymmer eller nåt.Man leker,äter, busar, sover.Visst kan man ha bekymmer som 8 åring men då brukar det mest vara vilken kompis man ska leka med eller så...

Såg en rätt bra film igår."Taken" hette den.Fast slutet var lite kort.Svårt att förklara men det kändes som att slutet inte hade nå direkta planer utan att den bara skulle bli av.....

Tänkte gnälla på vädret men jag ska inte vara en typisk svensk och gnälla på det.Vi är ju aldrig nöjda.När det inte fanns snö ville vi ha det och nu när vi fick så vi teg gnäller vi och vill ha vår/sommar.
Jag är precis sån.Fast jag är sån att när det är alldeles för varmt blir jag skit gnällig och sur.Men det beror nog på att jag inte klarar av för hög värme.Blir svimfärdig och trött.Jag hinkar i mig vatten när dte är varmt men det hjälper inte.....så jag ligger i skuggan eller inne och gnäller.Skit tråkig jag vet men vad göra?Önskar att jag kunde ligga ute i solen och jäsa.....
När vi åker till Gran Canaria så kommer det vara behaglig värme.Typ 22 grader och soligt.Perfekt tycker jag!!

Nä nu ska jag ha skoj och plocka tvätt.Får se om jag tittar in igen om jag har tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0